Plantejament:
Aquesta activitat té dos fases:
1. Anem a aprendre com es programa un hàbit.
2. I després en programarem un procés d’E-A d’un hàbit.
Primer de tot caldrà saber com es programa un hàbit, per la qual cosa, haureu d'elaborar prèviament a la programació, un mapa conceptual sobre com es programa un hàbit, tal i com se us indica en les entrades d'aquest blog: “Fases de programació d’un hàbit” i en la de “Mapa conceptual: Programació d’hàbits”.
Una volta fet i penjat el vostre mapa a al vostre blog, abans del 11 de maig, i ara que ja sabem com es programa en el treball amb hàbits, es tractarà d’elaborar una programació per a un hàbit que escollireu vosaltres mateixes, dels descrits en les pàgines de la 143 a la 154 del llibre.
Desnvolupament:
- Amb la parella o el trio en que heu realitzat el mapa conceptual.
- Sou educadors/res en una escoleta d’educació infantil.
- Establir l’hàbit que aneu a treball.
- L’edat del grup nens/es.
- Principals característiques evolutives de l’etapa (edat del nen) relacionades amb l’hàbit a treballar.
- Objectius que aneu a treballar.
- Selecció dels continguts.
- Temporalització del treball.
- Espais on es desenvoluparà el treball.
- Recursos necessaris per treballar l’hàbit.
- Funció/ns de l’educador/a en tot el procés.
- Establir els mecanismes de coordinació amb els pares: com i quan.
- Elaborar una pauta d’observació per poder valorar el procés de cada nen.
Una volta elaborada la programació caldrà:
- Lliurar tot el treball per escrit a la professora.
- Fer una altra entrada al blog, valorant el treball grupal de la programació de l'hàbit, rols desenvolupats, principals dificultats, problemes solucionats, desenvolupament de l'activitat...
- Fer una altra entrada al blog amb el títol "QUÈ HE APRÉS?". On haureu de fer un recorregut (reflexió) sobre el que heu aprés al llarg de "tota" aquesta activitat, mapa i programació d'hàbits.
Lliurament de la programació: 25 de maig de 2009
Entrades de valoració i relexió de la programació i l'activitat al blog: 26 de maig de 2009